בעולמנו המודרני, שמאופיין בהרבה ויזואליות ובהאצה תמידית, עולה גם השימוש והצורך בהדמיות אדריכליות ותלת ממדיות. לקוחות שמבקשים לרכוש דירה או מבנה כלשהו ירצו למזער את הסיכון ולבדוק מראש איך יראה מבעוד מועד המבנה המיועד להבנות.

אדריכלים וגם אנשי עיצוב מפנימים כל העת את הצורך בהדמיות ולכן הכניסו את השימוש בהן כחלק שהוא בלתי נפרד מתהליך העבודה והתכנון שלהם.

יתרונות ההדמיות בתהליך המכירה

הדמיות אדריכליות בהחלט מקדמות כל מכירה ובנייה והן מעניקות יתרונות רבים לאדריכלים וללקוחות. בעזרתן הלקוח מתרשם מהדמיות תלת ממדיות בשלבים הראשונים של הפרויקט, ההדמיות עוזרות לו להיות מעורב בתהליך הבנייה וחוסכות זמן רב של שרטוטים ופענוח שלהם. הדמיות שהן תלת ממד תורמות באבחון שלהן בדיוק, בקפדנות ובזיהוי של היתרונות והחסרונות של המבנה ויש להן את היכולת לשנות אותן בהתאם לזה וכך להיות יעיל ואפקטיבי במיוחד.

תוכנות בהן משתמשים לצורך הדמיה

תוכנות שהן תלת ממד הן תוכנות שנחשבות לנפוצות ומאוד מבוקשות בשוק, חלק מהם הן מקצועיות יותר וחלק פחות. אחת התוכנות הפופולרית ביותר בשוק, היא תוכנת Sketch Up. זו תוכנה שפותחה כדי להתאים לקהל הרחב ולהפוך אותה לשימושית עבור כל אדם. התוכנה מוגשת לחובבנים בגרסה שהיא בחינם וגם למעצבים או לאדריכלים בגרסה יותר מקצועית שנקראת PRO. תוכנה נוספת היא REVIT של חברת Autodesk. התוכנה הזו מאפשרת בנייה של מודלים תלת ממדיים תוך דיוק והקפדה מלאה על אזור הפרויקט במפה. ההדמיה מאפשרת תכנון של כל האלמנטים במקום, אפילו את חישובי השמש, האור והצל בדיוק רב. ההדמיה האדריכלית שמתקבלת מהעבודה בתכנה מעניקה ללקוח התרשמות מהמודל התלת ממדי שמדגים את הפרויקט ממגוון של זוויות וכיוונים שונים. ההדמיה מציעה גם ללקוח לבצע בה טיול וירטואלי עוד לפני ביצוע העבודה בבנייה והיא גם מאפשרת לקבלנים ולעוד אנשי מקצוע להפנים את תהליכי העבודה הנדרשים מהם.

נסכם

אנשי מקצוע רבים מציעים מנעד של פתרונות מתקדמים על מנת להציג את הרעיון שלהם באמצעות כלים תלת ממדיים והדמיות ממוחשבות ובדרך זו נמנעים מבעיות שונות שנובעות מחוסר הבנה של שרטוט ופרספקטיבה. מה גם שהדמיות אלו חוסכות הרבה ליקויים ובעיות קריטיות בעת בנייה של פרויקט. עוד בנוסף, השימוש בתוכנות הדמיה ותלת הממד מאפשרים להעלות את רמת המקצועיות לרמה גבוהה וכך לשפר סיכויי מכירה. בעזרת מודל שהוא תלת ממדי אפשר בקלות להניע קירות, עמודים או חלונות ולהימנע ממגוון של שינויים או מתיקונים באתר הבניה.

קרא עוד: הדמיה ממוחשבתהדמיות בתים