תחום ההדמיה הממוחשבת עבר הרבה שינויים. יש היום תוכנות שהן מאוד מתקדמות ומיועדות להדמיית פרויקטים בענף של הבנייה. כל הפתרונות להמחשה של תהליך תכנון של פרויקטים של בנייה נועדו עבור משרדי אדריכלים, עבור מעצבים, ליזמים, ולחברות מובילות, גם לחברות השקעה ולחברות פרסום שמעוניינות בשיווק פרויקט באחוזי הצלחה גבוהים.

בעבר הסתפקו האדריכלים בהדמיה שהיא דו ממדית, אך היום המגמה השתנתה ויש אפשרות להמחיש ויזואלית את הפרויקט בעזרת הדמיה בתלת ממדית. קיימת גם אפשרות לשלב אנימציה, אפקטים וקטעי וידאו כדי להמחיש טוב יותר את המבנה שנמצא כבר בשלבי פיתוח ובנייה.

המחשה יעילה ומדוגמת של תהליך המבנה

מגוון של אנשי מקצוע בתחום הבנייה זקוקים לפתרון שימחיש וייצג את תכנית המבנה. המחשה מסייעת לכולם הן לאנשי המקצוע והן ללקוחות שלהם. הדמיית נדל"ן מסייעת להמחשה שהיא ויזואלית מרהיבה ומרשימה של כל תכנית המבנה עצמו, וכך ניתן להציג תכנית של בית פרטי, של בניין דירות, של מבנה תעשייתי, של מחסן, מפעל, מבנה מסחרי ועוד. ראוי יהיה לציין שאנשי מקצוע בתחום הבנייה יהיו מסוגלים לצפות בכל התכנית ובשרטוטים הדו ממדים ולדמיין איך המבנה יראה בתלת ממד. אך הלקוחות וכל מי שלא מעורה בשרטוטים, מפיק הרבה מההדמיה התלת ממדית. קל יהיה לזהות את המפרט של המבנה הוא נוח וברור לכל עין, אין צורך לנסות ולדמיין איך המבנה נראה בפועל, וניתן לזכות בהדמיה ממוחשבת ומתקדמת. ההדמיה יעילה גם בכך שהיא מאפשרת לקצר את מלאכת התכנון, היא גם עוזרת בקיצור של הזמן שנדרש עבור אישור התכנית בוועדה לתכנון ובנייה.

כלי שהוא תכנוני ויצירתי

רוב האנשים לא מסוגלים לקרוא שרטוטים דו ממדיים, אך באמצעות הדמיית של נדל"ן כל אחד יכול להבין את תכנית המבנה ולקבל ממנה אינדיקציה. יש היום תוכנות הדמיה בתלת ממד בעלות טכנולוגיות מתקדמות שמאפשרות עריכה של שינויים קלים בזמן אמת. כמו, שינוי בצבע של הקירות, בחירה בין אריחים וריצוף שונים, מיקום של הרהיטים בחלל, שינוי של גוון הריפוד של הספות ועוד. הדמיה מתקדמת מסייעת ללקוח לבצע שינוי ברגע האחרון וכך להתאים את המבנה לצרכים שלו לסגנון ולאורח חיים שלו.  בנוסף, רצוי לדעת שהדמיה של מבנה גם מספקת לאנשי השיווק והמכירות הצגה של הפרויקט בנוחות, כשהלקוח הפוטנציאלי יכול להפיק מההדמיה איך הבית שלו או הדירה שהוא מייעד לרכוש ייראו בפועל, ולכן גם החשש שלו יקטן וקל יהיה להשלים את המכירה.

קרא עוד: הדמיית מחשב | הדמיות פנים